Átalakul a magyar lízingpiac: aki nem tud alkalmazkodni, nagyon lemarad

Átalakul a magyar lízingpiac: aki nem tud alkalmazkodni, nagyon lemarad

Átalakulóban van a hazai lízingpiac, hosszú távon az operatívlízing-jellegű finanszírozás kerül előtérbe, amikor az adott eszköz gazdaságos üzemeltetése a cél, a futamidő végén az ügyfél a terméket lecseréli, és egy új eszközt kezd el használni. Ráadásul a lízingcégeknek egyre több szolgáltatást kell nyújtaniuk az életben maradáshoz – mondta a Portfolio-nak Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük a kockázatokról, az elmúlt évek hullámzó piaci helyzetéről, az autóipari csúszásokról is, de természetesen a CIB Lízing átalakítása is szóba került.

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedésére számítanak

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedésére számítanak

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a szakemberek zöme szerint az iparág képes kezelni a következő nagy technológiai átalakulást, a megkérdezettek több mint fele aggódik az ellátási láncok és a munkaerőhiány miatt.

20 ezer eurótól indulnak a csúcstargoncák, de nem biztos, hogy megéri megvásárolni őket

20 ezer eurótól indulnak a csúcstargoncák, de nem biztos, hogy megéri megvásárolni őket

Kevéssé ismert szegmense a járműpiacnak az anyagmozgató gépek, targoncák, szállítókocsik, vontatók piaca, pedig évente több ezer ilyen eszközt értékesítenek Magyarországon. A 10-20 ezer eurótól induló targoncák áránál a felső határ akár 50-100 ezer euró, de egy automatizált polcrendszerekkel, önműködő targoncákkal felszerelt komplex robottechnikán alapuló raktár ennek az összegnek a sokszorosába is kerülhet. Nem véletlen, hogy a cégek többsége vásárlás helyett a különféle lízingkonstrukciókat választja.

Történelmi lehetőség kapujában a magyar autóipar - Németországgal kerülhetünk egy ligába az akkumulátorgyártás révén

Történelmi lehetőség kapujában a magyar autóipar - Németországgal kerülhetünk egy ligába az akkumulátorgyártás révén

Az elmúlt hetekben több olyan eseményre is sor került, amelyek a tervek szerint tovább erősítik Magyarország pozícióját a 250 milliárd euróra taksált európai akkumulátorpiacon: a Hungarian Battery Day alkalmával megalakult a Magyar Akkumulátor Szövetség és nyilvánosságra hozták a Nemzeti Akkumulátor Stratégia alapját jelentő dokumentumot. Utóbbi kiemelt célja, hogy a nagyvállalatok mellett helyzetbe hozza a magyar kkv-kat, egyetemeket, valamint a kutatás és fejlesztést. Ha sikerrel járunk, hazánk Németországgal kerül egy ligába az akkumulátorgyártásban - állította a velük készített interjúnkban Kun Róbert, a Természettudományi Kutatóközpont (TTK), Anyag- és Környezetkémiai Intézet, Szilárdtest Energiatárolók Kutatócsoportjának vezetője és Vígh Zoltán, a JÁK Elektromobilitási Klaszter ügyvezetője, akik maguk is aktív résztvevői voltak az új stratégia megalkotásának.

Finisben a ZalaZone: a járvány vonzóbbá tette Magyarországot az autóipar számára

Finisben a ZalaZone: a járvány vonzóbbá tette Magyarországot az autóipar számára

A koronavírus-járvány ellenére jól halad a zalaegerszegi járműipari tesztpálya építése, a ZalaZone teljes műszaki átadására már 2022 tavaszán sor kerülhet. Erre szükség is lesz, hiszen az üzemeltető Autóipari Próbapálya Zala Kft. kiemelt célja, hogy minél előbb utolérje nyugati versenytársait műszaki tartalomban és a működtetési folyamatokban egyaránt. Hamar Zoltán cégvezető többek között beszélt arról is, hogy már idén szeretnék elérni, hogy a tesztpálya önfenntartóvá váljon és eszük ágában sincs nyomott árakkal versenyezni. A már meglévő és a leendő partnereiket a szolgáltatások minőségével és széles választékával kívánják megtartani és megnyerni. Utóbbihoz az Európában kialakult helyzet jó lehetőséget biztosít hosszútávon, a járvány hatására ugyanis Magyarország vonzóbb teszthelyszínné válhat, mint a nagy riválisnak számító mediterrán országok, Olaszország és Spanyolország.

Őrült átalakulás zajlik: ezen áll vagy bukik, kik lesznek a magyar autóipar nyertesei és vesztesei

Őrült átalakulás zajlik: ezen áll vagy bukik, kik lesznek a magyar autóipar nyertesei és vesztesei

Múlt szerdán sor került a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) online webináriumára, amelynek fókuszában a koronavírus-válság sújtotta nemzetközi és hazai járműipar helyzete, kihívásai és lehetőségei álltak. Kiemelt szerepet kapott továbbá az új technológiákra történő átállás, az elektromos autózás előretörése, amellyel kapcsolatban Nyírő József, a Majosz elnöke hangsúlyozta, sokkal gyorsabb ütemben zajlik, mint azt a legtöbben várták korábban. Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants vezérigazgatója pedig fő üzentként kijelentette: azok a vállalatok tekinthetnek optimistán a jövőbe, amelyek képesek lesznek alkatrészeket szállítani az elektromos autókhoz.

Megállíthatatlan a katasztrófa: romokban Európa egyik legerősebb országának autógyártása

Megállíthatatlan a katasztrófa: romokban Európa egyik legerősebb országának autógyártása

A koronavírus-járvány megjelenése és globális terjedése tovább mélyítette a brit autógyártás évek óta tartó válságát. A legfrissebb autógyártási statisztikák pedig ismét megerősítették, borzasztóan nehezen megy az újraindulás, a termelés felfuttatása a szigetországban, amelyet a járvány megfékezése érdekében hozott újabb szigorú intézkedések, a hazai autóértékesítések visszaesés és a globális kereslet csökkenése is nehezít.

Nagy bajban van Németország motorja - Merkelék hatalmas élénkítő csomaggal sietnek a segítségére

Nagy bajban van Németország motorja - Merkelék hatalmas élénkítő csomaggal sietnek a segítségére

A koronavírus-járvány váratlan megjelenése borzasztóan nehéz helyzetbe hozta a német autóipart egy olyan időszakban, amikor az új technológiákra történő átállás eleve hatalmas kihívásokat eredményezett a szektor számára. A problémákat a járvány második hulláma, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések tovább súlyosbíthatják, pedig a német gazdaság motorja már így is rengeteget szenvedett idén. A helyzet enyhítése érdekében az Angela Merkel vezette kormány egy 5 milliárd eurós élénkítő csomagot állított össze, amelynek keretében további forrásokat biztosítanak elektromos autók és új teherautók vásárlásához, valamint az új technológiákra történő átálláshoz.

Eddig a katasztrófára figyelmeztetett kétségbeesetten, most már a káosztól is tart az autóipar

Eddig a katasztrófára figyelmeztetett kétségbeesetten, most már a káosztól is tart az autóipar

Az autóipar meghatározó szereplői és érdekképviseletei sorra figyelmeztették az Egyesült Királyság és az Európai Unió döntéshozóit arra az elmúlt hónapokban, hogy a megállapodás nélküli Brexit valóságos katasztrófához vezethet a szektorban. A Jaguar Land Rover legfrissebb jelzése szerint viszont még abban az esetben is káosz alakulhat ki a határokon, hogyha a tárgyaló feleknek sikerül tető alá hozniuk az egyezséget.

Mindenki kétségbeesetten figyelmeztet a katasztrófára: romba dől Európa egyik legerősebb országának autógyártása

Mindenki kétségbeesetten figyelmeztet a katasztrófára: romba dől Európa egyik legerősebb országának autógyártása

Az elmúlt napok politikai csatározásai miatt tovább nőtt annak a valószínűsége, hogy az Egyesült Királyság végül megállapodás nélkül zuhan ki az Európai Unióból. Ez természetesen borzasztóan rossz hír az autóipar számára, amelynek szereplői kétségbeesetten igyekeznek még az utolsó pillanatokban is felhívni a politikusok figyelmét arra, mekkora katasztrófát okozhat a megállapodás nélküli Brexit Európa egyik legfontosabb ágazatának, amely már így is rengeteget szenvedett a koronavírus-járvány és az új technológiákra történő átállás miatt.

A szemünk előtt zajlik a katasztrófa: romokban Európa egyik legerősebb országának autógyártása

A szemünk előtt zajlik a katasztrófa: romokban Európa egyik legerősebb országának autógyártása

A koronavírus váratlan megjelenése és globális terjedése tovább mélyítette a brit autógyártás évek óta tartó válságát. A legfrissebb gyártási statisztikák pedig megerősítették, borzasztóan nehezen megy az újraindulás, a termelés felfuttatása a szigetországban, amelyet a járvány megfékezése érdekében hozott intézkedések, a hazai autóértékesítések összeomlása és a globális kereslet drámai zuhanása is nehezít.

Tényleg megtörtént a katasztrófa: romba dőlt Európa egyik legerősebb országának autógyártása

Tényleg megtörtént a katasztrófa: romba dőlt Európa egyik legerősebb országának autógyártása

A koronavírus megjelenése és terjedése tovább mélyítette a brit autógyártás évek óta tartó válságát. A járvány megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések után láthatóan borzasztóan nehezen megy az újraindulás, a termelés felfuttatása a szigetországban, amelyet a hazai autóértékesítések összeomlása és a globális kereslet drámai zuhanása is nehezít. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a legfrissebb statisztikák, amelyekből kiderül, 1954 óta nem gyártottak olyan kevés autót a britek az év első hat hónapjában, mint idén.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egy egész fegyvernemnek kell szembenéznie az új trónkövetelővel: bemutatkozik az RHC-155
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.